Zonsondergang in de natuur

Een moment voor je-zelf

 

Voor wie

Je kan bij mij terecht voor lichaamsgerichte therapie bij:

  • spanning en stress klachten

  • vragen over zingeving

  • angst- of paniekklachten

  • onzekerheid

  • hyperventilatie

  • burn-out

  • omgaan met emoties

  • grenzen en leren 'nee' zeggen

Ik begeleid kinderen, jongeren en volwassenen.

Lees meer over de ervaringen van andere cliënten.

Werkwijze

Lichaams- en ervaringsgerichte therapie

  • gesprek

  • lichaamsbewustzijn

  • visualisatie-oefeningen

  • inzichten in je gedrag en communicatie

  • mindfulness

  • relaxatie-oefeningen

  • dans en bewegingsexpressie

  • ademhaling

  • (dynamische) meditatie

Klik hier als je graag meer wil weten over enkele methodes waar ik mee werk.

Je kan kiezen voor

  • losse individuele sessies. (Een sessie voor volwassenen duurt 1u en kost 50€. Voor kinderen duurt het 45min en kost het 45€. )

  • een langer en intensiever individueel traject op maat. (Prijs is op aanvraag.)

Neem gerust ook een kijkje bij de rest van mijn aanbod zoals de verschillende activiteiten in groep. 

Heb je nog vragen, aarzel niet om mij te contacteren!


Ervaringen van cliënten

 

Toen ik op mijn 54ste voor het eerst bij een therapeut binnenstapte, was dat met gemengde gevoelens. Ik wist absoluut niet waar ik me mocht aan verwachten. Joyce heeft me echter van bij de eerste kennismaking 100% op mijn gemak gesteld. Zij weet de juiste vragen te stellen waardoor ik al heel veel zelfkennis opgedaan heb, die mij helpt bij het oplossen van de problemen die ik heb. Joyce is ook zeer empathisch. Als ik verdrietig ben, merk ik duidelijk dat zij oprecht met mij meevoelt maar we hebben ook al samen geschaterlacht! Perfecte mix dus!

Krista

Hoe werk ik?

Ik begeleid jou in het ontdekken van wat jij nodig hebt.

Welke stappen wil je zetten? Waar verlang je naar?

Wil je graag meer tijd voor jezelf?

Ben je vaak uitgeput en vermoeid?

Word je belemmerd door je onzekerheden en je (zelf)oordelen?

Wil je meer ruimte voor je spontaniteit en creativiteit?

Ben je soms bang om de controle te verliezen?

Wil je minder gespannen zijn?

Wil je minder piekeren?

We zoeken hoe jij anders kan omgaan met wat op je pad komt.

Ik werk met verschillende werkvormen, zoals: 

dans- en bewegingstherapie, relaxatietherapie, mindfulness, verbindende communicatie ...

Lees hieronder verder over deze methodes.


Dans- en Bewegingstherapie

Dans- en bewegingstherapie behoort tot de lichaams- en ervaringsgerichte psychotherapie en is ook een vorm van creatieve therapie.

Het gebruik van dans en beweging binnen de psychotherapie is geworteld in het idee dat lichaam en geest niet van elkaar gescheiden zijn. Door je meer bewust te worden van je lichaam en je blokkades kan je je meer bewust worden van jouw gedrag en jouw denkpatronen. Je krijgt meer inzicht in je behoeften en verlangens. Hoe beter je jezelf kent en weet wat je nodig hebt, hoe soepeler je met je leven kan omgaan.

Danservaring is absoluut niet noodzakelijk.

If you have a body, you are a dancer.' (Gabrielle Roth)

Graag nog meer weten?

Bekijk deze documentaire (in het Engels). 

Relaxatietherapie

Stress en overprikkeling kan je op vele manieren belemmeren. Samen zoeken we naar de grootste stressfactoren voor jou. Er wordt gewerkt met ademhaling, lichaamsbewustzijn, stresspreventie, korte en langere relaxatieoefeningen, tips voor elke dag, …

Geweldloze communicatie

'Geweld' in communicatie is overal. In het verkeer, tussen partners, op het werk. Het komt voor in allerlei vormen. Van de agressieve uitbarstingen tot sociale uitsluiting. Maar ook 'kleine manipulaties', stiltes en roddels kunnen een 'goede' en 'verbindende' communicatie in de weg staan.

Met dit kader leer je hoe je je gevoel, je behoefte en je concrete vragen op een geweldloze en eerlijke manier kan uitdrukken.

Geweldloze Communicatie legt de nadruk op de waarde van eerlijk spreken en empathisch luisteren als basis voor een respectvolle interactie.

Mindfulness

In Mindfulness ben je met aandacht aanwezig in de 'gevoelde' ervaring van het huidige moment. Je brengt je aandacht naar 'wat je voelt'. Je zal gedachten, fysieke ervaringen, emoties, ...opmerken. Je oefent in alles waarnemen zonder te oordelen of zonder te reageren volgens vaste gewoontes.

Dit betekent dat je keuzes kan maken over hoe je met de dingen omgaat. Door mindfulness te oefenen, kan je meer in het huidige moment leven!

 

Een eerste afspraak maken?

Aanmelding voor individuele begeleiding, kan per mail of telefonisch. Het is mogelijk om via telefoon of skype een GRATIS verkennend gesprek te hebben van 20-30 minuten.  Als we beslissen verder te gaan, nodig ik je uit voor een intakegesprek. Doel van de intake is om kennis met elkaar te maken en af te toetsen of we een samenwerking aan kunnen gaan. Hiervoor dient het niet enkel "goed te voelen", maar zal ik -samen met jou- de hulpvraag helder maken en -indien mogelijk- doelstelling(en) van de therapie formuleren. Indien één van ons beide beslist de therapie niet te starten, word je geholpen om een geschikte doorverwijzing te vinden. 

 

0498/281717

Praktijkadres Ronse: Groepspraktijk 'De Balansvogel', Pierre D'Hauwerstraat 18, 9600 Ronse
Praktijkadres Gent: Groepspraktijk 'De Zijnsplek', Voetbalstraat 30, 9050 Gentbrugge

  • Facebook
  • LinkedIn

©2019 by joyce denooze